Departamentul pentru românii de pretutindeni
Programul de Tabere „ARC” 2025, România

înscriere participant ”taberele arc” 2025


ÎNSCRIERE PARTICIPANȚI 

 Grupurile se vor constitui cu sprijinul misiunilor diplomatice, mediului asociativ și unităților de cult, respectând următoarele criterii în realizarea selecției:


Criterii obligatorii:

  • sunt români de pretutindeni, în conformitate cu art.1, alin. 2 din Legea nr. 299/2007, cu completările și modificările ulterioare (elevi cu vârsta cuprinsă între 8 – 18 ani și studenți sau tineri, conform legislației în vigoare);
  • au cunoștințe corespunzătoare de limba română (se recomandă cunoașterea limbii române la un nivel suficient pentru înțelegere și comunicare pe perioada derulării taberelor, atelierelor, excursiilor și tuturor activităților, acestea fiind desfășurate în limba română). Necunoașterea limbii române la un nivel minim de conversație creează probleme în desfășurarea taberelor, implicit la integrarea participanților în grupuri, participarea la activitățile programate etc.

Criterii orientative:

  • au prioritate cei care participă pentru prima dată la Programul de Tabere „ARC”;
  • sunt câștigători ai olimpiadelor/concursurilor naționale și internaționale sau au rezultate bune la învățătură;
  • au rezultate și aptitudini deosebite în sport, muzică, arte plastice etc.;
  • au rezultate remarcabile în promovarea identității românești;
  • sunt membri activi sau simpatizanți ai mediului asociativ românesc din țările de reședință şi se implică în activitatea acestora.


Pașii pentru crearea contului și înscrierea participanților sunt următorii:

Fiecare instituție[1] (misiune diplomatică/organizație/unitate de cult/ și altele) își va crea cont prin intermediul adresei de email AICI;

  [1] Instituțiile vor identifica grupurile de participanți, vor realiza înscrierea acestora în platformă, vor   încărca documentele necesare înscrierii, vor menține legătura cu DRP și vor coordona grupurile până la finalizarea procesului de înscriere.

Se vor completa informațiile solicitate accesând link-ul din email-ul primit, astfel: denumire, țara, reprezentant legal (nume, prenume, funcție), mail și telefon de contact și se va încărca un document pdf de atestare a instituției;

Instituția (misiunea diplomatică/organizația/unitatea de cult/unitatea școlară) va distribui user-ul și parola contului persoanelor/responsabililor de grup cu care colaborează, în vederea înscrierii în aplicație a grupurilor de participanți.

Userul de acces în contul dumneavoastră este format din anul 2025, urmat de punct și adresa de email cu care ați creat acest cont (de exemplu: 2025.adresa@email.com).

  Recuperarea parolei uitate se face prin trimiterea unui mesaj la adresa de email taberearc@dprp.gov.ro de pe emailul cu care v-ați inscris. Acolo veți primi informații pentru resetarea parolei.


 ACCES în contul instituției pentru introducerea participanților AICI !!!!


Procesul de înscriere este foarte simplu, iar pentru acest lucru te rugăm să parcurgi Ghidul privind înscrierea aici.


Pentru fiecare responsabil de grup se va putea alege tabăra și perioada în funcție de disponibilitatea locurilor și mărimea grupului. În cazul în care nu există locuri pentru tot grupul, ne puteți scrie la adresa de e-mail: taberearc@dprp.gov.ro;

  • Se vor completa pentru fiecare responsabil de grup următoarele informații personale: Nume și prenume, vârsta, mail și telefonul de contact, seria și numărul actului de identitate (pașaport/ carte de identitate/ certificat de naștere);
  • Se va descărca declarația responsabilului de grup de AICI, se va completa, semna, scana și încărca în aplicație;
  • Pentru fiecare responsabil de grup, se vor completa datele participanților pe care acesta îi însoțește;
  • Deși platforma permite înscrierea de grupuri de până la maxim 12 persoane, recomandarea fermă pentru fiecare responsabil de grup este de a înregistra maxim 9 participanți. La formarea grupurilor, vă rugăm să aveți în vedere vârsta participanților, astfel încât copiii de vârstă mai mică să beneficieze de atenție sporită din partea responsabilului de grup;
  • Dacă se vor încărca grupuri mai mici de 9 + 1, există riscul să nu fie aprobate. Vor exista excepții pentru comunitățile mici, comunitățile foarte îndepărtate sau alte cazuri speciale;
  • Lista cu membrii grupului se va putea descărca din aplicație.


1. Documente necesare pentru înscrierea participanților:

Certificat de naștere și buletin/pașaport/ orice document care conține fotografie și date de identificare personale – tradus în limba română;

Declarație privind apartenența la identitatea culturală română, completată și semnată de participantul major sau de părintele/tutorele legal al elevului minor și certificată de Ambasada României sau Consulatul General al României din țara de reședință.

La sosirea în tabără participantul va prezenta obligatoriu: Aviz epidemiologic – tradus în limba română.

 

* În cazul în care participantul sau unul dintre părinți au cetățenie română, la înscriere se va încărca documentul din care să reiasă acest lucru și nu mai este necesară declarația de apartenență. 

 

2. Documente necesare pentru înscrierea responsabilului de grup:

  • Buletin/pașaport valabil și tradus în limba română (dacă este cazul);
  • Declarație pe propria răspundere a responsabilului de grup (model anexat)
  • Declarație privind apartenența la identitatea culturală română (model anexat), completată și certificată de Ambasada României sau Consulatul General al României din țara de reședință;


* În cazul în care responsabilul de grup are cetățenie română, la înscriere se va încărca documentul din care să reiasă acest lucru și nu mai este necesară declarația de apartenență


În cadrul aplicației, participanții vor încărca toate documentele solicitate, în format PDF, cu o dimensiune a fișierelor de maxim 6 MB pentru a finaliza procesul de înscriere.


DE REȚINUT!

Este esențial de menționat că înscrierea devine validă doar după ce este CONFIRMATĂ în aplicație de către reprezentanții DRP. 

Vă aducem la cunoștință că, la momentul înscrierii, DRP va aproba participarea în tabără DOAR O SINGURĂ DATĂ pentru fiecare elev sau tânăr. Această condiție este esențială pentru a permite unui număr cât mai mare de tineri să profite de experiența valoroasă a taberelor ARC, asigurându–se astfel o distribuire echitabilă a locurilor disponibile.

 

Informații legate de transport:

 

Serviciile de transport vor fi asigurate de DRP pentru toți participanții cu preluare din punctele stabilite de organizator și retur, pe care le găsiți în documentul atașat aici.

 


Important!

Vă rugăm să citiți cu atenție toate informațiile utile!

Vă rugăm să verificați constant contul dumneavoastră pentru a fi la curent cu toate actualizările!


În cazul în care identificați erori sau întâmpinați dificultăți la procesul de completare a formularului pentru înscriere, 

vă rugăm să consultați Ghidul privind completarea acestuia, 

sau să ne scrieți la adresa de e-mail: taberearc@dprp.gov.ro.







REVENIRE LA PAGINA APLICAȚIEI ONLINE tabere ARC 2025



Copyright © dprp.gov.ro. All Rights Reserved.